Unde se duc masinile... cand se duc

Sau unde ar trebui sa se duca...

La “ fier vechi “ ar spune unii, desi termenul este mult prea general.

Exista din acest punct de vedere, mai multe variante de raspuns:

 

  • Remat si ale sale centre teritoriale

Binecunoscutul program “ Rabla” a adus in curtea centrelor de reciclare, peste 50.000 de masini in ultimii ani. Este varianta cea mai des intalnita de scoatere din circulatie a unui autovehicul. Ceea ce se intampla in continuare, depinde in mare masura de proprietarii parcurilor respective. O parte dintre piese pot fi revalorificate (desi proprietarii parcurilor sustin ca legea nu le permite) In general, modalitatile de casare din aceste centre sunt destul de “brutale”, cautandu-se pe cat posibil minimizarea dimensiunilor constructive ale autovehicului , cu sprijinul unor prese hidraulice de mare putere.” Cutia “ astfel obtinuta este stocata o perioada iar apoi trimisa catre un concasor (ce o marunteste) si un sortator cu ajutorul caruia, diferitele materiale vor fi separate si reutilizate.

  • Parcurile de dezmembrare

In acest caz, o data intrat pe poarta, automobilul este dezmembrat. Piesele astfel obtinute sunt sortate si pastrate, in asteptarea clientilor cu un buget redus, dornici de chilipiruri. Sasiul masinii (structura de rezistenta) este taiat, iar piesele metalice nevandabile iau calea centrelor de fier vechi. In cazul in care hotarati sa cumparati piese de la astfel de centre second-hand , va recomand sa aflati intai valoarea pieselor noi. Astfel, veti fi in tema cu valoarea de piata a pieselor noi, si veti fi mult mai in masura sa negociati. In cazul in care hotarati sa vindeti o masina unui astfel de parc, asigurati-va ca vi se intocmesc acte de instrainare, ce va vor fi de folos la radierea vehiculului.

  • Regia proprie

Nu putini sunt cei care hotarasc sa isi dezmembreze singuri autovehiculele. In acest an (n.n. 2013), numarul mic de tichete de casare i-a fortat pe multi dintre proprietarii de “rable” sa le predea pur si simplu unui centru de fier vechi (fara a obtine bonificatia de la stat), sau sa le dezmembreze in bucati. Piesele astfel obtinute sunt instrainate catre prieteni / rude sau sunt vandute pe internet. Exista si multe cazuri in care piesele sunt pastrate, intrucat proprietarul (sau cunostinte ale acestuia) detine inca un model asemanator.